Fettisdag

Fettisdag idag. Jag äääälskar semlor men kör en ”riktig” semla på lördag istället. Idag blev det istället en hallonproteinmuffin (recept i tidigare inlägg) med lingongrädde. Funkade ju hur bra som helst!

Nu ska jag fortsätta att rusta lite innan det är dags att hämta på dagis, steka proteinpannkakor (pannkakans dag idag jueh!), iväg på simskola och sedan avsluta dagen med att göra upplägg för morgondagens musikklass som jag ska vicka i. Fullspäckad dag som vanligt alltså. Det är därför det är så otroligt viktigt för mig att äta bra, annars orkar jag inte helt enkelt. Vilket leder mig in på att jag blir liiiite oroad när jag ser svart på vitt att i skolan promotar man fortfarande kostpyramiden med massa kolhydrater (pasta, potatis, ris, bröd) som bas, och påpekar vikten(!) av att inte äta för mycket fett. Dags att uppdatera den synen kanske? Promota mer protein/grönsaker/frukt och visa hur viktigt det är att få i sig rätt fett. Bara en tanke.
PS: Livsmedelsverkets och mina åsikter går liksom lite isär…

20130212-151218.jpg

Lämna en kommentar