Konferens med astma-/allergiförbundet

Nu blev det precis klart: nästa vecka har jag fått möjligheten att delta på föreningskonferensen för Astma-/och allergiförbundet. Varför lägga ner så mycket tid och energi på det? Jo för att jag blir så otroligt irriterad nu när jag märker hur svårt det är att vara allergiker i dagens samhälle. Att en sådan liten sak som att gå ut och ta en fika med dottern praktiskt taget är omöjligt då personal på caféer/restauranger inte vet skillnad på ex. laktosallergi och mjölkallergi, glutenallergi och veteallergi. Jag är inte den som sitter och rullar tummarna när något behöver göras så nu kör vi!
Nästa vecka är jag då som sagt med på konferensen som hålls på Aronsborg. Målet är sedan att få igång Söderhamnsavdelningen av Astma-/allergiförbundet (numera en inaktiv avdelning). Wish me luck!

20140508-143035.jpg

Kommentera

