Russinkakor

Idag är det avslutning på gympan för Elvira. Det ska bjudas på fika och då blir det till att ta med eget fika så att det är allergisäkert. Bullarna jag bakade åker såklart med. Sedan tänkte jag försöka mig på att baka russinkakor enligt receptet nedan, och exkludera choklad för det tycker hon ändå inte om. Ägget byter jag ut mot äggsubstitutet vi köpt. Dock kan inte mannen äta honung som receptet innehåller (pga korsallergi med gråbo) så jag kommer nog att använda agavesirap istället. Sunflower butter (solrosfrösmör) gör man enkelt själv genom att köra frön i mixern. Googla så hittar ni bra recept!

20140507-112525.jpg

One thought on “Russinkakor

  1. Pingback: Garneij Inc. | Fru Tusensköna

Kommentera

