Sova är guld

Barnet hos farmorn, pappan & Co. gräver för att anlägga gräsmatta (på måndag är det dags att så frön!!!), jag ska bara handla lite och sedan ska jag göra det absolut bästa jag vet just nu: VILA!!!
Min medicin mot hypotyreosen har fel dosering vilket gör mig så oerhört trött. Har inte hunnit tagit den idag så jag passar på att handla innan. Den gör mig nämligen så trött att jag inte vågar köra bil, fantastiskt passande iom allt som behöver roddas med. Men men, på måndag ska jag in för fler prover och efter det ska medicinen justeras. Blev dock sjukskriven på 75% tills att vi hittat rätt dosering. Jag ska även få komma till en dietist där vi ska prata om hur jag ska lägga om kosten. Tydligen ska gluten/mjölk/soja bort för mig med.

Igår fick vi även svar på Elviras tester. Hon är EXTREMT allergisk mot husdamm (i det ingår bl.a. kvalster/mögel/fukt/spåndamm/vanlig damm). Man ska ha minst 0,35 för att anses som allergisk, hon visade 16,2 enbart på husdamm. Så fr.o.m. nu är det storstädning av huset VARJE dag som gäller, inkl byte av sängkläder. Hur man nu ska hinna med det inkl. laga all specialmat har jag ingen aning om… Till saken hör även att vi bor i ett gammalt hus som släpper igenom ganska så mycket extra spåndamm genom väggarna, toppen!
Hon är tydligen även allergisk mot timtoej, aka gräs. Det är mannen också så det blir jag + handjagaren som får ta hand om den nya gräsmattan, om jag inte somnar stående då…
Hon visade även på förhöjda värden både på hasselnöt och jordnötter. Pga att hennes pappa klassas som extremallergiker och är väldigt allergisk mot alla sorters nötter så fick vi rekommendationen att utesluta nötter ur hennes kost för att motverka att även hon blir så allergisk. Remiss till dietist är skickad tack och lov.

Glad tjej fick igår polisklistermärken till sin fyrhjuling, bra att ha en gudfar som är polis!

20140503-101240.jpg

Kommentera

