Proteintillskott

”Nu när ni tar bort så mycket protein med mjölken är det viktigt att tillsätta protein i kosten för Elvira.)”.

Jahapp, och soja är ju uteslutet iom pappans allergi och min hypotyreos. Och rött kött kan vi ju inte äta hela tiden. Mer fisk och kyckling alltså, och definitivt mer fisk iom vitaminerna. Men då är det ju även så att barn, gravida, ammande samt kvinnor i barnafödande ålder inte bör äta insjöfisk/Östersjöfisk mer än 2-3 gånger per år pga gifter (se Livsmedelsverkets rekommendationer). Att köpa fisk som är atlantfångad el. liknande är dyyyyrt ska jag berätta, och odlad fisk har ofta fått i sig så mycket gifter så det bör man akta sig för

Hittade två alternativ på Coop idag. Letade lax men hittade tyvärr ingen.
20140503-161115.jpg

Gnäller jag? Näääe det tycker jag inte. Bloggen blir som ett ställe där jag kan ventilera alla tankar, annars är det nog risk att huvudet spricker….

Kommentera

