Och in i djungeln gick jag…

… för att hitta en duschcreme som passar alla i den här familjen. ”Apoteket måste väl ändå ha koll!” tänkte jag och gick dit. Först försökte jag mig på att kolla ut en créme själv. ALLA jag läste på hade antingen ”coco glucoside” (baserat på kokosnöt, inte ens apotekspersonalen hade koll på det), sojaolja (gäller främst duscholjor) eller mjölksyra (som man då inte vet om den är gjord av mjölk eller inte, det måste man ringa företaget i sig för att ta reda på). Efter ca 20 minuters letande gav jag upp och bad personalen om hjälp, dom blev lika stora frågetecken dom. Med gemensamma krafter, mycket knappande på datorn och en rejäl portion tålamod hittade vi tillslut en som passar alla. Den ser dock jäkligt tråkig och steril ut, mycket sjukhusmiljö över den där, så vi får ta och leta en roligare flaska att ha upp den i, för kråkans (barnets!) skull.

Total tid spenderad på att hitta en duschcréme som passar: 45 minuter

Nu är det bara resten av hushållets alla produkter kvar…

20140429-174611.jpg

Dom här är några av dom som valdes bort pga innehållet:

20140429-174710.jpg

20140429-174721.jpg

20140429-174733.jpg

20140429-174745.jpg

2 thoughts on “Och in i djungeln gick jag…

Kommentera

