Den som söker skall finna

Jag lade ut en fråga på ett allergiforum igår, där jag beskrev vår situation med hopp om att få lite tips och råd. Såhär skrev någon nyss:

”Sojaproteinet är ju dessutom väldigt snarlikt mjölkproteinet och det bör man av den anledningen inte ersätta med för risk finns att utveckla även sojaallergi hos dottern.
Men hujedamej vilken soppa ni har!!!
Dessutom borde du med hypotyreos äta naturligt glutenfritt för att lugna ner din hypotyreos. Helst även mjölkproteinfritt eftersom det också är inflammationsskapande och kan sätta sig på din sköldkörtel.

Alla havreprodukter innehåller en hel del vete och rekommenderas inte till veteproteinallergiker. Det står inte på förpackningarna med står på företagens hemsidor om man kollar. Oatly och ICA.

Har ni kollat baljväxter för jordnötsallergin på dottern? Hon kan vara allergisk mot alla baljväxter också. Tänk på att bockhornsklöver som ingår icurryblandningar är en baljväxt och kan ge reaktioner hos en jordnötsallergiker.

Ja, det var mina tips.
Det känns överväldigande i början men efter ett tag när man har hittat sin a specialprodukter får man lite rutin på det hela. Jag ahr varit igenom samma resa själv så jag vet….”

Summan av kardemumman: soja och havre går troligtvis bort, och kanske en hel del annat också…

Fyyyyyy faaaan säger jag. Hoppas verkligen att vi får hjälp från en dietist redan imorgon, så att vi kan börja reda ut allt. Finns det semesterbidrag för överväldigade föräldrar att söka?

20140427-232114.jpg

Kommentera

