Mini banana split cheesecakes

Jag hittar många av mina recept på nätet. Har jag någon ingrediens hemma som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, ja då googlar jag. Igår hade jag en aubergine i kylen, vad göra med den? Googlade ”paleo aubergine” och hittade ett smarrigt recept: aubergine fritters. Och vips hade jag ett smarrigt tillbehör till den grillade kycklingen.

Under påsklovet la jag inte in så många recept, var upptagen med att vara ledig. Veckan efter påsk hade jag fullt upp med jobb och den här veckan har jag varit hemma och vabbat. Att ha en sjuk treåring hemma är allt annat än lättsamt, puh. Dessutom drog jag på mig en början till magkatarr under lovet (ja, jag åt för mycket godis under påskhelgen), så då bestämde jag mig för att börja köra paleo hardcore igen, det absolut bästa för magen om ni frågar mig!). Har inte haft så mycket tid att blogga. Men goda matverk och bakverk har jag gjort iaf. Bland annat dom här: mini banana split cheesecake bites. Vill du ha något extra smarrigt till helgens middag, som dessutom är enkelt och supernyttigt, prova!
Jag toppade med spritsad kokosgrädde och strösslade lite gojibär över mitt smakprov, hur gott som helst!

20130418-205653.jpg

Kommentera

