Maaaaat

Men idag har jag känt matlust igen, halleluljah. Började dagen med att göra vitaminvatten; gurka, citron, hallon och lite skivad ingefära. Låt dra med vatten i en karaff i en timme. Sila ner vattnet i en glasflaska och förvara i kylen. Vips så har du vatten sprängfullt med vitaminer och antioxidanter!

20130218-004625.jpg

20130218-004647.jpg

Sedan gjorde jag mig en vitamintallrik till frukost. Hade fortfarande ingen riktig hunger men jag behövde få i mig något. Åt även en liten msk honung blandat med ca 1/4 tsk kanel. Det har jag ätit två gånger per dag sedan jag blev sjuk. Riktigt bra boost för immunförsvaret. Kanel verkar bl.a. slemlösande och antibakteriell (som honung).

20130218-005438.jpg

Första riktiga middagen sedan i tisdags (tror jag, jösses, tiden går fort när man har flunsan…) avnjöts idag. Härligt att få tillbaka matlusten. Hemmagjorda hamburgare (nötfärs, salt, peppar, persilja, paprikakrydda, cayennepeppar), pressa i hamburgerpress och stek i grillpanna utan fett. Serverades på en bädd av spenat/tomat/paprika och toppades med tomat/avokadosalsa (tomat, avokado, rödlök, salt, citronjuice. Pressa/blanda. Klart!).

20130218-005001.jpg
20130218-005629.jpg

Imorgon fortsätter sjukstugan då resten av familjen nu insjuknat. Det är alltså deras tur att boostas. Häpp!

Kommentera

