Reese’s Peanut Butter Cups

När jag bodde i USA vart jag besatt av Reese’s Peanut Butter Cups. Inte helt nyttiga, men åh så goda. Kombinationen av jordnötssmör och choklad är oslagbar. Därför är jag så himla nöjd över ett recept jag hittade och modifierade lite. Reese’s Peanut Butter Cups gone paleo helt enkelt!

Botten
2-3 msk Ekologiskt jordnötssmör (Green Choice är toppen!)
1/4 vaniljstång (skrapa ur fröna)
2-3 msk smält kokosolja (Cocosa är bäst!)

Chokladtopping
2-3 msk smält kokosolja
1/4 vaniljstång (skrapa ur fröna)
2-3 msk naturellt proteinpulver (jag använder Lamberts Pea Protein, lite kolhydrater, mycket protein)
1-1,5 msk ekologiskt kakao
2 tsk honung

Blanda ingredienserna till botten. Fördela i 6 små kakformar (jag använde små gammaldags i metall). Ställ i frysen att stelna. Blanda under tiden ingredienserna till toppingen. Fördela över formarna, ställ in i frysen att stelna. Ta ut och njut. Passar lika bra som mellanmål som kaka till kaffet, OCH det är nyttigt!

20130214-212152.jpg

20130214-212219.jpg

20130214-212233.jpg

Kommentera

